Logo's & huisstijl

Met een logo en een bijpassende huisstijl laat je een indruk achter die past bij wat je uit wil dragen. Strak en zakelijk of juist met een grapje? Sober of kleurrijk? Het moet perfect aansluiten bij de visie van een bedrijf of organisatie maar simpel genoeg zijn om in één oogopslag te laten zien waar je voor staat. Niet alleen een icoon is belangrijk: ook kleuren en een lettertype zeggen veel. Wij luisteren, geven je opties en helpen je kiezen.

LOTL DESIGN

LOGO’S & HUISSTIJL

Met een logo en een bijpassende huisstijl laat je een indruk achter die past bij wat je uit wil dragen. Strak en zakelijk of juist met een grapje? Sober of kleurrijk? Het moet perfect aansluiten bij de visie van een bedrijf of organisatie maar simpel genoeg zijn om in één oogopslag te laten zien waar je voor staat. Niet alleen een icoon is belangrijk: ook kleuren en een lettertype zeggen veel. Wij luisteren, geven je opties en helpen je kiezen.

 

De Marketing Ninja

Deze eigenwijze marketeer zocht een opvallend en speels logo dat actie uitstraalt en natuurlijk bij de bedrijfsnaam ‘De Marketing Ninja’ past. Als zelfstandig ondernemer mocht het logo ook best een persoonlijke noot krijgen. 

Naast het logo maakten we een aantal variaties van de ninja in verschillende poses.

 

 

Groenzo

Een tuincentrum en een kleine dierentuin ineen: Groen enzo of Groen en Zo(o). Deze betekenis moest ook in het logo terug komen. De voorkeur van de klant ging uit naar een strak logo met bijvoorbeeld een reptiel erin. Een ‘gezellig’ beestje, maar niet de kinderlijk. Het resultaat is links te zien.

 

 

Materialen Charly Green

Een logo en website was er al, maar al het andere materiaal was door verschillende mensen gemaakt en zonder vaste huisstijl. We maakten o.a. posters, presentaties en flyers zodat alles bij elkaar past en er weer fris uitziet.

 

MatchIT

Logo voor een project dat gaat over het aanpassen van het energieverbruik aan wat er beschikbaar is (en andersom). De opdrachtgever had in dit geval al een duidelijk idee over hoe die IT en de M in elkaar konden passen als een soort stekker, wij hebben het uitgewerkt naar dit logo.

 

 

Huisstijl Kuijpers & van den Berg

Na het logo maakten we voor Kuijpers & van den Berg o.a. een presentatieformat, briefpapier, visitekaartjes, website en een e-mailbanner. Alle materialen zijn eenvoudig vormgegeven maar zeer herkenbaar door de kleuren, vormtaal en illustraties.

 

BreinMeester en TeamSmederij

Les geven met je brein in gedachten en leiding geven met je brein in gedachten: twee bedrijven met eenzelfde visie maar twee compleet verschillende doelgroepen. Dat moest ook in de logo’s te zien zijn. Daarom is er een duidelijke vormtaal aangehouden die voor beide logo’s gelijk is, maar verschil aangebracht in kleur en het icoontje.

 

Marloes Buchholtz

Marloes wilde graag een nieuw, fris logo. Belangrijk was dat het logo een gouden uitstraling had en de ‘metratrons cube’ erin terugkwam. We maakten verschillende versies waarbij we varieerden met kleur, lettertypes en de configuratie. Uiteindelijk werd het een strak maar toch warm logo.

 

 

MedLogics

MedLogics verkoopt medische artikelen voor ouderen. Kernbegrippen voor het logo: zorgzaam en betrouwbaar met een frisse en simpele uitstraling. Na enkele concepten werd de nadruk iets meer gelegd op het zorgzame en de kleur paars geelimineerd.

 

 

Materialen !JES jij en scheiden

!JES jij en scheiden had een bestaand logo maar nog geen duidelijke huisstijl. Het visitekaartje bijvoorbeeld, moest passen bij het logo en passen bij wat !JES doet. Het gescheurde papier staat symbool voor scheiding, !JES staat tussen de twee gescheiden delen in. Ook in andere materialen komt dit symbool terug.

 

PrintHawk

PrintHawk heeft als doel om de drukkerswereld transparanter te maken en is bemiddelt voor grafische ontwerpbedrijven. De havik moest centraal staan en samengaan met een zakelijke uitstraling en de kleuren grijs en blauw. Uiteindelijk was het oog van de havik zo belangrijk dat er snel gekozen kon worden voor de kop in plaats van de havik in vlucht.

 

 

Q1 Hosting

Q1hosting was een bestaande site met een bestaand logo, beide waren toe aan een nieuw jasje. Belangrijk was om de herkenbaarheid van het oude logo (kleuren, vormtaal) te behouden, maar toch duidelijk te vernieuwen.

 

iphoneCardCases

Voor de webshop iphonecardcases.nl waarop enkele modellen voor de, toen nog nieuwe iphone 4, verkocht werden was een logo nodig. Het logo moest in één keer duidelijk maken wat je met het product kon maar ook niet al te ingewikkeld zijn. Waar de opdrachtgever in eerste instantie zwart/wit in gedachten had, bleek het toevoegen van kleur juist goed te werken.

 

 

Logo en huisstijl Het Blikveld

Het Blikveld wilde na het vernieuwde logo ook nieuwe visitekaartjes, briefpapier, presentatiemappen enz. Links is het visitekaartje getoond. Naast de ‘normale’ voorkant hebben we een voorkant met spiegelend folie gemaakt.